Tuesday 20 January 2015

Tanam bunga daripada biji benih

Bismillah.. Selamat petang semua pencinta bunga..

Minggu lepas aku ada beli biji benih dari seorang peniaga online.. Aku sediakan bekas kecil je untuk semai benih tu sebab aku fikir nanti pindahkan bila dia dah besar.
Aku beli 5 jenis bunga ..Antaranya
1- Hollyhock Single Mixed
2- Hollyhock Double Mixed
3- Cypress Vine Pink
4- Portulaca Hybrid Mixed
5- Thunbergia Alata Mixed

Yang nombor empat tu sebenarnya benih ros jepun ataupun lebih dikenali dengan nama pokok pukul sepuluh...Tapi belum semua pun lagi sempat aku tanam. Lagipun tanah yang aku beli dekat nurseri tak cukup. Terpaksa tanam dua jenis dulu.excited...

Selang 2 hari, salah satu daripada benih tu dah keluar daunnya.Memang happy sangat rasa, Sebab first time tanam guna benih la katakan...Excited la jugak nak tengok perkembangannya. Harap-harap hiduplah wahai bunga ku...Dapatlah menjadi penyeri di laman yang sekangkang kucing tu..Hehe... Nanti bila dah naik sikit lagi, aku akan up entri baru .Tunggukan ya! Excited..

No comments:

Post a Comment